Εξαλείψτε τους πόνους στις Αρθρώσεις μέσο διατροφής

2017-11-14

Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από πόνους στις αρθρώσεις, μια πραγματικότητα που συνοδεύεται από ρευματισμούς, αρθρίτιδα και οστεοαρθρίτιδα... Δεν είναι βέβαιο ότι σε όλες τις περιπτώσεις ο πόνος μπορεί να ηρεμήσει, αλλά μπορούμε να μάθουμε πώς να ζούμε με αυτόν εφαρμόζοντας συγκεκριμένες στρατηγικές οι οποίες θα βοηθήσουν στην μείωσή του, αλλά το σημαντικότερο από όλα είναι ότι θα διατηρήσουν την ποιότητα της ζωής σας. 

Τα 10 τρόφιμα που ακολουθούν καταπολεμούν τις φλεγμονές και μας προστατεύουν από πολλές σύγχρονες παθήσεις, όπως οι καρδιοπάθειες, η αρθρίτιδα ή το Αλτσχάιμερ . 

Ελαιόλαδο

Το extra παρθένο ελαιόλαδο είναι πλούσιο στα ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά, τα λεγόμενα καλά λιπαρά. Πρόκειται για λιπαρά οξέα τα οποία μειώνουν τις φλεγμονές στα κύτταρα και τις αρθρώσεις. Σύμφωνα με έρευνες, το ελαιόλαδο είναι το ίδιο αποτελεσματικό όσο και ορισμένα γνωστά αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, για να αποκομίσετε τα οφέλη του ελαιολάδου αρκούν 2 κουταλιές της σούπας την ημέρα.

Μαύρη σοκολάτα

Τα φλαβονοειδή που περιέχονται στην μαύρη σοκολάτα εμποδίζουν το σχηματισμό θρόμβων, ιδιότητα που περιορίζει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, πνευμονικής εμβολής και καρδιακής προσβολής. Επειδή είναι πλούσια σε θερμίδες, περιοριστείτε στην κατανάλωση μιας μικρής μπάρας μαύρης σοκολάτας την ημέρα που να περιέχει τουλάχιστον 70% κακάο.
Δημητριακά ολικής άλεσης

Τα δημητριακά ολικής άλεσης όπως το μαύρο ρύζι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες , οι οποίες περιορίζουν τις φλεγμονές και κρατούν την καρδιά και το έντερο υγιή. Προσέξτε όμως γιατί δεν είναι όλα τα ψωμιά ή οι φρυγανιές που διαφημίζονται ως ολικής άλεσης υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες. 

Διαβάζετε τις ετικέτες με προσοχή λοιπόν και αναζητάτε τα συστατικά που περιέχουν και σε τι επίπεδα. Συνήθως τα προϊόντα που δεν είναι ολικής άλεσης περιέχουν υψηλές ποσότητες λίπους που επιδεινώνει τις φλεγμονές.

Κεράσια

Σύμφωνα με έρευνα από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης των Η.Π.Α., τρώγοντας 45 κεράσια την ημέρα περιορίζεται ο κίνδυνος να εκδηλώσουμε τενοντίτιδα, αρθρίτιδα, θυλακίτιδα και ουρική αρθρίτιδα. Άλλες έρευνες υποστηρίζουν ότι περιορίζουν τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων και μεταβολικού συνδρόμου. Για μια εξαιρετική γευστική εμπειρία συνδυάστε τα με γιαούρτι.

Κουρκουμάς

Μπαχαρικό χαρακτηριστικό της ινδικής κουζίνας, ο κουρκουμάς περιέχει την ουσία κουρκουμίνη, η οποία εκτός του ότι του προσδίδει την πικάντικη γεύση και το χαρακτηριστικό χρώμα του, διαθέτει επίσης αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Αρκετές έρευνες δείχνουν ότι έχει ακόμη την ιδιότητα να εμποδίζει το σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας που σχετίζεται με παθήσεις των αγγείων και τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Μισή κουταλιά της σούπας θα δώσει χρώμα και γεύση στο ψάρι ή το κοτόπουλο.

Λιπαρά ψάρια

Το σκουμπρί, η σαρδέλα, ο σολομός και τα υπόλοιπα «παχιά» ψάρια περιέχουν υψηλή δόση ω3 λιπαρών οξέων τα οποία προστατεύουν την καρδιά , τους πνεύμονες , τις αρθρώσεις και τον εγκέφαλο. Αποφύγετε τα ψάρια ιχθυοτροφείου καθώς περιέχουν μη αποδεκτά επίπεδα ω6 λιπαρών οξέων. Τα λιπαρά οξέα που βρίσκονται στο λίπος αυτών των ψαριών μειώνει την πιθανότητα εκδήλωσης καρκίνου του παχέος εντέρου. Για να αποκομίσετε τα οφέλη τους τρώτε 4 μερίδες την εβδομάδα. 

Λιναρόσπορος

Είναι πλούσιος σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες ενώ συνδυάζεται τέλεια με το γιαούρτι και τα δημητριακά πρωινού. Μπορείτε ακόμη να βρείτε το λάδι του σε υγρή μορφή ή κάψουλες. Είναι πλούσιος σε Ω-3 άλφα-λινολεϊκό οξύ που είναι ωφέλιμο για την καρδιά και για αυτό βρίσκεται δεύτερο στην λίστα των ωφέλιμων για την καρδιά τροφίμων μετά τα παχιά ψάρια. Αποτελεί ακόμη εξαιρετική τροφή για τον εγκέφαλο. Για να αποκομίσετε τα ευεργετικά του οφέλη αρκεί μια κουταλιά της σούπας την ημέρα.

Αμύγδαλα

Αποτελούν ένα ενεργειακό σνακ χαμηλής περιεκτικότητας σε κακή χοληστερόλη, πλούσιο σε φυτικές στερόλες και ωφέλιμο για τους διαβητικούς εξαιτίας της ιδιότητας του να ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Είναι ακόμη πλούσια τροφή σε αμινοξέα τα οποία ενισχύουν τα επίπεδα της τεστοστερόνης και ενδυναμώνουν το μυϊκό σύστημα. Καταναλώνετε το 1/3 του φλιτζανιού αμυγδάλων με τη φλούδα τους την ημέρα.

Μήλα

Ένα μήλο την ημέρα ...περιορίζει τα οιδήματα όλων των μορφών χάρις σε ένα φλαβονοειδές που περιέχει, την κουερσιτίνη, η οποία περιέχεται ακόμη στη φλούδα του κόκκινου κρεμμυδιού. Η συγκεκριμένη ουσία περιορίζει επίσης τον κίνδυνο εκδήλωσης αλλεργιών, καρδιακού επεισοδίου, Αλτσχάιμερ, Πάρκινσον και καρκίνου του προστάτη και των πνευμόνων. Προτιμήστε τα κόκκινα μήλα επειδή περιέχουν περισσότερα φλαβονοειδή.

Ανανάς

Περιέχει βιταμίνη C, αντιοξειδωτικά και ένζυμα. Πρόκειται για ένα κοκτέιλ από αντιφλεγμονώδη για όλο τον οργανισμό. Επιπλέον προστατεύει από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, την αρθρίτιδα και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Καταναλώνετε μισό φλιτζάνι, 2 με 3 φορές την εβδομάδα.

2. Προσοχή σε ορισμένα τρόφιμα

Να έχετε υπόψη σας τις ακόλουθες τροφές: το καλύτερο είναι να τις αφαιρέσετε τελείως από την διατροφή σας ή να καταναλώνετε μικρές ποσότητες:

  • Λακτόζη: Περιέχει μια πρωτεΐνη γάλακτος που προκαλεί φλεγμονή στις αρθρώσεις.
  • Κόκκινο κρέας: Προσπαθήστε να αφαιρέσετε τελείως από την διατροφή σας τα κόκκινα κρέατα - γενικά δεν είναι υγιεινά καθώς μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα χοληστερίνης στις αρτηρίες.
  • Σιτάρι: Ξαφνιαστήκατε; Και όμως είναι δυνατόν... Πρόσφατες μελέτες απέδειξαν ότι το σιτάρι καθώς και άλλα σιτηρά περιέχουν ένα στοιχείο γνωστό ως γλουτένη που μπορεί να προκαλέσει πόνους στις αρθρώσεις και φλεγμονή σε άτομα που πάσχουν από αρθρίτιδα. Ποιά είναι η λύση; Μειώστε σιγά σιγά την γλουτένη από την διατροφή σας μέχρι να την εξαλείψετε εντελώς. Αυτό θα επιφέρει μερική ανακούφιση στους πόνους. Παρόλα αυτά υπάρχουν ορισμένα άτομα που δεν έχουν παρατηρήσει καμία αλλαγή. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν ότι μετά την πλήρη εξάλειψη της γλουτένης από την διατροφή τους έχουν αποκτήσει καλύτερη ποιότητα ζωής.
  • Αβγά: Προσέξτε ιδιαίτερα την κατανάλωση αυτού του ζωϊκού υποπροϊόντος. Αν και αληθεύει το γεγονός ότι τα αβγά είναι υγιεινά και πλούσια σε πρωτεΐνες, πολύ συχνά παρουσιάζουν ανεπιθύμητες παρενέργειες.
  • Προσοχή στα σολανοειδή: Ο όρος σας είναι γνωστός; Όταν μιλάμε για τα σολανοειδή αναφερόμαστε στις ντομάτες, τις πιπεριές, τις μελιτζάνες, κτλ. Είναι ωμά λαχανικά που μπορούν να προκαλέσουν ψυχρότητα εντός του μυοσκελετικού συστήματος, περιστασιακή ημικρανία, όπως επίσης και φλεγμονή στις αρθρώσεις. Αυτό οφείλεται στο τοξικό αλκαλοειδές με την ονομασία σολανίνη, μια ένωση που μπορεί να επιδεινώσει και να προκαλέσει φλεγμονή, κυρίως σε άτομα που πάσχουν από αυτή την ασθένεια. Το καλύτερο λαχανικό που μπορείτε να καταναλώνετε είναι τα καρότα.

Πηγές https://meygeia.gr-https://www.vita.gr-iatronet.gr